søndag 13. juni 2010

I open at the close.

Endelig! Tre år etter siste Harry Potter bok kom ut er jeg nå ferdig. Det er helt utrolig at jeg har klart å holde meg unna spoilers så lenge som jeg har gjort.
Jeg ble helt hekta på den siste boka, og klarte såvidt å legge den fra meg. Ville bare ha den med meg overalt, haha! Jeg tok den kanskje litt langt da jeg spurte venninna mi Maren om jeg kanskje kunne ta den med på klasseavslutning, hahah.

Jeg begynte å lese bøkene etter jeg hadde sett de fire første filmene, så jeg lå ganske så langt etter kan du si. Den siste boka var den første jeg leste uten å ha sett filmen først, og det gjorde det jo bare enda mer spennende!



I tillegg får man jo vite så mye mer i bøkene enn filmen, forståelig nok - Det er jo begrenset hvor mye man har tid til å få med i en film.
Den siste boka var dødsspennende fra første side til siste slutt. Allikevel, så er den sjette boka ("Harry Potter and the Half-Blood Prince") min favoritt. "Harry Potter and The Goblet of Fire" er også en utrolig bra bok. De tre første er på en måte så uskyldige, og man får mer en innføring i den magiske verdenen Harry lærer seg å leve i. Det er jo mot slutten man får vite mer om hans skjebne og hva han har å gjøre.
Jeg elsker bøkene, og det er faktisk litt trist at det nå er ferdig. Heldigvis kan jeg glede meg til de to filmene som skal dekke den siste boka kommer. Ah, skal bli helt herlich!



Har du lest Harry Potter bøkene? Isåfall, hvilken er din favoritt?
Har du planer om å lese bøkene om du ikke har gjort det hitill?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar