onsdag 9. juni 2010

Good art is not what it looks like, but what it does to us.

Å la seg inspirere tror jeg er noe av det viktigste vi mennesker gjør. Det gjør at vi utvikler oss. Det gjør at vi får lyst til å stå opp opp morgenen og faktisk gjøre noe med dagen.
Inspirasjonen kan man finne overalt, både i gjenstander, drømmer og mennesker.
Det kan være de teiteste tingene.
Jeg vet for eksempel ikke hvor mange verdensproblemer jeg har løst ute på verandaen vår, hvor utsikten er mot en togbane, bilvei og generelt ganske så kjedelige ting. Men, når jeg ser på alle menneskene som sitter på toget, sitter i bilene, går på gangveien så finner jeg inspirasjon. Alle har et mål, et sted de skal, noe de skal gjøre - Og på ett eller annet vis gir det meg inspirasjon til å løse eventuelle problemer jeg har.

..Jeg sa det var teit!
Men det gjør ikke noe, så lenge man finner det som gir en motivasjon og nye ideer.
Musikk for eksempel, ah - suites my soul! Jeg tror ikke jeg kunne ha levd én dag uten musikk.
Bilder og kunst som inspirerer meg til å være kreativ, noe jeg elsker å være.




Jeg har mennesker i mitt liv som jeg er så heldig å kjenne, og de tar jeg stor inspirasjon fra.
~ Marte, som alltid er positiv uansett hva som skjer, og som finner glede i de MINSTE tingene.
~ Tonje Marie, som har humpet rundt på krykker i laaang tid nå, men som smiler like bredt.
~Maren, som er den lesehesten når det kommer til skolepensum, som suger opp all tørr teori som om det var alkohol - for jenta finner tid til å bli så dritings at vi står sammen på verandaen, i hvert vårt hjørne, klare for å kaste opp.
~Pappa, som har møtt stor motgang trosser det meste og har en så stor indre styrke at det burde inspirere de fleste. Tross uenighetene vi har, så beundrer jeg ham det motet og motivasjonen han har, og om jeg bare hadde hatt halvparten av det hadde jeg kommet lang vei.
~Og ikke minst; Mamma. Jeg vet ikke om en person som er mer godhjerta, varm, intellektuell og morsom. Hun er min aller beste venn, og den største inspirasjonen av dem alle.

Det å finne én ting hver dag som inspirerer til å forandre ved ting man ikke er fornøyd med, har jeg kommet lang vei med. Selvfølgelig, veien blir til mens man går - Og det masse som er ugjort, men ved inspirasjon og motivasjon vet jeg at jeg kan klare det. Og jeg vet at du kan det også!


Hvem eller hva inspirerer deg?

9 kommentarer:

  1. Så bra blogg du har Katrine, gleder meg til å følge med på den videre:) så fint bilde du har malt<3

    SvarSlett
  2. Hva heter bildet?

    SvarSlett
  3. Bildet heter "Breaking free" :}

    SvarSlett
  4. Du burde begynne å selge bilder:) det kan være sommerjobben din:)

    SvarSlett
  5. Haha, tror ikke jeg hadde tjent så mye da, egentlig..

    SvarSlett
  6. Da får du kjøpe dem alle sammen, da. Så er jeg sikker på det ;}

    SvarSlett
  7. Mennesker som deg inspirerer meg! Du er full av godhet og ydmykhet <3

    SvarSlett
  8. Nydelig maleri, K :)

    - MWN

    SvarSlett